16 februari 2009

Nu kör vi igen...

Nu ska jag göra ett nytt försök... Ett nyttförsök att bli miljonär... Kan småtjejerna tjäna massa pengar på sina bloggar så måste väl jag kunna det? Om jag skärper till mig kanske. Bitter? Jag? Nej då! =P Avundsjuk? Kanske lite. På 17-åringar? Ja, vadårå?

Berg-och-dal-banan jag skriver om i "infon" om bloggen är på väg ner i en dal... Tenta på fredag. Ångesten attackerar mig varje gång jag ska ha tenta. Men det ska nog gå bra, det har ju gjort det de andra gångerna. För er som undrar så ska jag bli svensklärare- Årskurs f-6. Spännande! Har bara (?) 7 terminer kvar.

Jag bor med min älskade blivande man, som jag ska försöka lura att inte läsa den här bloggen. Jag ska inte dölja den men kanske säga att jag bara skriver tråkiga saker. Varför? Jo, såhär ligger det till. Jag är något av en shopoholic, men har lovar R (som jag hädan efter kommer att kalla honom) att inte shoppa. (han tycker att jag shoppade så mycket i Thailand och att vi måste spara till sommaren, vilket han har helt rätt i... men...) Det jag vill komma till är att jag, då och då, köper en liten grej, lite i smyg.Gömmer den i några dagar, låtsas som ingenting när jag tar på mig den. Sen när han väl lägger märke till den så har det gått så pass lång tid att jag helt ärligt kan säga att saken/plagget inte är nytt. Smart va??! Min mamma har lärt mig! =)

Det jag EGENTLIGEN ville komma fram till var att jag idag köpte ett par jeans-leggings men inte kan fota dem nu o lägga in dem här eftersom R sitter här nu. Så, Later Guys!

Var även och käkade med Nathalie, en ny kär vän, i Skrapan idag. De goda grillade mackorna med chiliräkor och saffransaioli är inte att leka med.

Nähäpp, då var det dags att avsluta det här första inlägget. Ska nämligen på möte på jobbet. Jag jobbar med ungdomar (eller snorungar som jag skulle ha kallat det om jag inte visste att de så småningom kommer att få nos om den här bloggen =P)

O nu fortsätter ni att läsa bloggen, ok?? Hur ska jag annars bli inspirerad att fortsätta skriva. Är ni riktigt snälla och även kommenterar så kanske jag köper en fin present till er när jag blivit miljonär!

TATA!!

2 kommentarer:

  1. Jag vill ha en present ;)
    /Åsa

    SvaraRadera
  2. ha ha vi har ju precis diskuterat det här ju=) en tatuering till mig om du blir miljonär och ett bröst till dig om jag blir det=)

    sov gott. pratas imorgon/ ManGo FreAk

    SvaraRadera