18 februari 2009

Lurade polisen! =)

Tjo!
Pluggar gärnet idag. Vet inte hur mycket som fastnar i skallen egentligen. När jag var yngre hade jag en riktigt pluggskalle, men det har tagit sitt pick o pack o taggat! Sad sad!

Ok, en grej som hände idag när jag o pappa åkte runt. Vi skulle till Ica Maxi och åkte "innevägen" dit eftersom vi hade vart i Länna innan o så. En 70-väg blev till en 50-väg, men inte många saktar ner där. (Jag skulle såklart ha gjort det, laglydig som jag är). Pappa, o både bilen före o efter oss låg kvar i 70. I en kurva så bromsade pappa till kraftigt och saktade ner. Jag frågade vad han höll på med. Jag tyckte bilen vi mötte blinkade till, sa han. Ungefär 1 sekund senare, då kurvan tog slut såg vi två poliser på varsinn sida av vägen. En med en laserkamera och en som vinkade in de bilar som körde för fort. De haffade ju bilarna direkt när de kom ut från kurvan med kameran. Pappa hade ju som tur var saktat ner, men både bilen framför o den bakom blev invinkade. Där inne stod ungefär tio till bilar som blivit stoppade. Pappas kompis blev stoppad på ungefär samma ställe för någon vecka sen. 3200 (!!!) i böter. Det räddade den mötande bilföraren min pappa ifrån. Skulle vilja tacka honompå nåt sätt, men har ingen aning om hur. Cool iallafall! En liten varningsblinkning bara sådär. Schyst ju!! Jag skulle själv aldrig kopplat varför nån blinkade sådär men, jag skulle i o för sig nog inte köra för fort heller som sagt... Pappa kopplade o tjänade 3200 kr på det! GREAT!

Det var det mest spännande som hänt för mig idag.

Lagade en tacotårta till middag. Min kära vän från Sundsvall, Mickan, lärde mig det när hon bodde där. Så himla gott!!

Nu ska jag ta ett glas rosé och lite mango o plugga nån timme till. Sen får resten bli imorn. Usch, har hur mycket som helst kvar att läsa.

Glömde fota idag, sorry.
Jag hade iallafall påp mig detta. (tror och hoppas på att det kanske finns en eller ett par som bryr sig)
Tröja: Lång från Carlings
Jeans: Acne
Skor: Uggs
Jacka: Rock n blue
Mössa: Lindex
Väska: Åhlens


Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar